BiQ Alert giver dig automatisk overvågning af dine kunder

Markant bedre datakvalitet og store tidsbesparelser

BiQ Alert monitorerer hver en ændring der sker på dine kunder. Med automatiseret opdatering af kritiske hændelser og vigtige meddelelser har du altid aktuelle kundedata – og får et endnu bedre grundlag for at træffe beslutninger.

Hvad er BiQ Alert?

BiQ Alert er din ultimative løsning til at monitorere og håndtere kundedata på en effektiv og sikker måde. Med vores avancerede platform kan du holde dig opdateret på vigtige ændringer fra CVR (firmaer), CPR (personer) og Statstidende (firmaer og personer) på en let og automatiseret måde. 

Det er muligt at integrere BiQ Alert til dit CRM-system og modtage dagsaktuelle kundedata direkte ind i dit kundesystem. BiQ Alert giver således en betragtelig forbedring og effektivisering af intern tid og økonomi relateret til onboarding af nye kunder, forbedring af datakvalitet, sikring af compliance og optimering af afregning. 

Vi tilbyder to versioner af vores platform: BiQ Alert Professional og BiQ Alert Enterprise. Professional-versionen giver adgang til essentielle funktioner til kundemonitorering og -håndtering, mens Enterprise-versionen tilbyder en mere omfattende løsning, herunder API-integration for automatisering af dataoverførselsprocessen og integration med eksisterende systemer.

Uanset hvilken version af BiQ Alert du vælger, kan du være sikker på en pålidelig og kraftfuld løsning til at optimere din datamonitorering og håndtering – se mere nedenfor. 

Mand kigger på dashboard

Hvilke data får du opdateret?

BiQ Alert giver dig adgang til dagsaktuelle kundedata. Du bestemmer selv om løsningen skal være 100% automatiseret via API eller om du ønsker at godkende ændringerne i et webinterface.

Du får adgang til et specialdesignet webinterface, som udstiller dagens ændringer og meddelelser. Eller rettere, de ændringer som ikke godkendes og opdateres automatisk. Ofte vil der være tale om en mindre pulje kundedata med diverse udfordringer (fx uoverensstemmelser, tvetydigheder, CPR-numre, som ikke passer til et personnavn osv.). Du får dermed løbende mulighed for at få rettet komplekse fejl, så alle kunder fremover kan opdateres automatisk

Du bestemmer selv hvordan du vil modtage opdateringerne. Skal det være direkte integreret i dine egne systemer? Vil du have alle opdateringerne samlet i et webinterface? Eller vil du have begge dele? Fordelene ved API-integration er åbenlyse, idet du kan automatisere tunge arbejdsgange og på daglig basis have komplette og aktuelle kundedata. Kontakt os og få adgang til vores omfattende API-dokumentation.

BiQ Alert giver dig både forslag til konkrete ændringer af stamdata og meddelelser, som måske kræver handling fra din side. En ændring kan være nyt navn, flytning eller nyt telefonnummer. En meddelelse kan fx handle om ændringer i en virksomheds CVR-status eller i en virksomheds direktion, bestyrelse og ejerkreds.

Enterprise-løsningen af BiQ Alert byder på tovejs integration via API. Den kræver lidt mere af din egen IT-organisation, da der skal tages stilling til, hvordan ændringer og meddelelser skal håndteres i dit eget kundesystem. Du kan imidlertid komme hurtigt i gang uden involvering af dine egne IT-ressourcer. Den løsning kalder vi Professional. Her kommer du i gang med løbende overvågning af dine kunder fra dag til dag. Kontakt os for at høre nærmere om hvilken løsning der passer til dit behov.

Med BiQ Alert kan du på daglig basis få opdateret dine egne kundedata mod datakilderne CPR, CVR og Statstidende. Du får besked hver gang der sker en ændring. Du bestemmer selv hvor mange af datakilderne du ønsker at gøre brug af.

CPR-registret (Det Centrale Personregister) er den ultimative facitliste over danskernes stamdata. Du vil hver dag kunne modtage opdateringer om dine kunders navne, adresser, reklamespærringer samt generelle CPR-status, herunder dødsfald. CPR-nummer er ikke et krav for at modtage daglige opdateringer om dine privatkunder.

CVR-registret (Det Centrale Virksomhedsregister) er den ultimative facitliste over danske virksomheders stamdata. Du vil hver dag kunne modtage opdateringer om dine kunders navne, adresser, branche, ejerkreds, reklamespærring samt generelle CVR-status, herunder konkurs. CVR-nummer er ikke et krav for at modtage daglige opdateringer om dine firmakunder.

Statstidende er en supplerende kilde til vigtige meddelelser om personer og firmaer. Det drejer sig bl.a. om dødsbo, konkursbo og tvangsauktion. Dine kundedata matches på daglig basis mod meddelelser fra Statstidende. BiQ Alert supplerer desuden med kontaktdata fra Advokatnøglen. Det betyder eksempelvis, at du hurtigt og enkelt kan gøre fordringer glædende overfor kurator til et dødsbo.

Hvorfor er BiQ Alert en fordel for dig?

Med BiQ Alert får du bl.a.:

businessman-working-in-office-using-laptop-2022
Nuværende måned

20aug10:00BiQ Risk 20. augustVil du lære mere om denne tidsbesparende løsning, så skynd dig at tilmelde dig

21aug11:00BiQ Alert Professionel demo 21. augustBiQ Alert giver dig daglige automatiske opdateringer til dine kundedata

08okt11:00BiQ Alert Professionel demo 8. oktoberBiQ Alert giver dig daglige automatiske opdateringer til dine kundedata

Få 10 gode råd til en bedre datakvalitet

Bestil gratis e-bog: “Sådan hjælper høj data-kvalitet dig med at træffe bedre beslutninger!”

Hvad siger kunderne?

SEF

“Hos SEF har vi siden 2016 haft automatisk ALERT integration til vores Kunde- og afregningssystem, som vi er super glade for.  Det skaber stor værdi og hjælper os med nemt, automatisk og kontinuerligt, at have de mest korrekte og opdaterede kundedata. Alert løsningen er abonnementsbaseret datavask, som monitorerer og dagligt sender informationer om ændringer i […]

Dagbladet Børsen

“Med dets enkle, hurtige og pålidelige adgang til data, er BiQ Insight på personoplysnings-delen klart markedsledende i Danmark”

Kræftens Bekæmpelse

“Vi bruger BiQ Search til at finde nye adresser på vores medlemmer, når deres post ikke når frem. BiQ Search er også god, når vi skal verificere, at en person stadig bor på adressen, er flyttet eller evt. er afgået ved døden. PÅ den måde sparer vi en masse tid, og sikrer at de budskaber […]

En række af Danmarks mest prominente virksomheder benytter BiQ's services

Brug for hjælp?

Vi sidder klar til at rådgive dig om,hvordan du kommer i gang:

Bestil online demo

Tilmeld dig gratis online demonstration af løsningen. Gennemgangen tager 30 min.

Bestil gratis demo

Tilmeld dig vores gratis online demonstration af vores løsninger. 

Vi vil ringe eller skrive til dig for at aftale den tid, som passer dig bedst. Du er velkommen til at få en gennemgang uanset om du er helt ny bruger, en garvet bruger der gerne vil have lidt tips og tricks til endnu smartere brug eller om du overvejer om det er en løsning for dig. 

Gennemgangen tager ca. en time. 

Gratis prøveadgang

Vil du prøve en af vores dataløsninger helt gratis? Sæt kryds ud for den løsning du ønsker adgang til.
Er du eksisterende kunde og ønsker at bestille ekstra brugere til BiQ Insight, skal du klikke her