Fejl i dine kundedata?
Størsteparten af fejl i kunde- og CRM-systemer skyldes manuelle indtastninger. Arbejder du med kunde- eller medlemsadministration, kender du vigtigheden i at få kunden eller medlemmet oprettet korrekt fra starten med aktuelle og tilstrækkelige data, samt løbende vedligeholde dine kundedata.
Er automatiserede data nok?
Datakvalitet starter allerede, når kunden oprettes første gang i dit system. Det er vigtigt at huske på, at datakvaliteten aldrig bliver bedre end det man kommer ind i databasen. Dette kaldes også ”garbage in – garbage out”. Datakvalitet handler ikke kun om at have aktuelle og opdaterede data, det handler også om at udnytte disse data, så de rigtige beslutninger træffes.
Få hurtigt og nemt, adgang til dine kunders aktuelle data!
Det kan være en kæmpe fordel at benytte eksterne API`er og dataplatforme, når nye kunder skal oprettes, eller når eksisterende skal valideres og tjekkes. Ved brug af API`er får du nemt og hurtigt dine data, automatisk ind i dine systemer – med et minimum af manuelle indtastninger.
Der er ofte mange penge at spare, hvis du arbejder med at effektivisere disse arbejdsgange. Det betyder, samtidig at du altid har opdaterede data. Beslutninger kan derfor træffes med udgangspunkt af de nyeste og helt opdaterede kundedata.
Med en monitoreringsløsning som eksempelvis BiQ Alert, har du altid opdateret viden om dine kunder og leverandører. Dermed sparer du tid på ikke at skulle søge tilsvarende information manuelt.
Validér kundernes egne indtastninger!
Der kan være behov for, at du selv tjekker og validerer dine kunders egne indtastninger og det er der mange gode grunde til:
- Tjek om data er korrekte, kunderne taster ofte deres informationer forkert, og du kan ikke være tjent med, at få mangelfulde eller direkte ukorrekte data ind i dine systemer.
- Tjek om kunden virkelig er den person eller virksomhed, de udgiver sig for, så du undgår risiko for svindel
- Tjek om kunden findes i dit system i forvejen, så undgår du at oprette dubletter og kan samle alle kundens køb og historik på ét kundenummer
- Svindlere kan i mange tilfælde spottes ret hurtigt. Fx kan du let tjekke, om en ny virksomhedskunde har en suspekt adresse eller en alarmerende konkurshistorik
Lyder dette interessant for dig?
Er du sikker på om datakvaliteten i dine kundedata er optimale, eller ved du allerede nu, at du gerne vil effektivisere dine arbejdsgange? Så ræk ud til BiQ. Vi giver gerne den nødvendige sparring og giver dig masser af cases og eksempler på, hvordan vi har hjulpet andre virksomheder med at minimere fejl, effektivisere arbejdsgange og forøge kvaliteten af deres kundedata.
Kontakt os på 70 25 50 65, hvis du vil høre mere om mulighederne.
Eller læs mere her: https://biq.dk/cases/foroegelse-af-datakvalitet/