Markant bedre datakvalitet og store tidsbesparelser
BiQ Alert monitorerer hver en ændring der sker på dine kunder. Med automatiseret opdatering af kritiske hændelser og vigtige meddelelser har du altid aktuelle kundedata – og får et endnu bedre grundlag for at træffe beslutninger.
Hvad er BiQ Alert?
BiQ Alert er din ultimative løsning til at monitorere og håndtere kundedata på en effektiv og sikker måde. Med vores avancerede platform kan du holde dig opdateret på vigtige ændringer fra CVR (firmaer), CPR (personer) og Statstidende (firmaer og personer) på en let og automatiseret måde.
Det er muligt at integrere BiQ Alert til dit CRM-system og modtage dagsaktuelle kundedata direkte ind i dit kundesystem. BiQ Alert giver således en betragtelig forbedring og effektivisering af intern tid og økonomi relateret til onboarding af nye kunder, forbedring af datakvalitet, sikring af compliance og optimering af afregning.
Vi tilbyder to versioner af vores platform: BiQ Alert Professional og BiQ Alert Enterprise. Professional-versionen giver adgang til essentielle funktioner til kundemonitorering og -håndtering, mens Enterprise-versionen tilbyder en mere omfattende løsning, herunder API-integration for automatisering af dataoverførselsprocessen og integration med eksisterende systemer.
Uanset hvilken version af BiQ Alert du vælger, kan du være sikker på en pålidelig og kraftfuld løsning til at optimere din datamonitorering og håndtering – se mere nedenfor.
Modtag besked om relevante ændringer, om de relevante kunder du har i overvågning!
Hvilke data får du opdateret?
BiQ Alert giver dig adgang til dagsaktuelle kundedata. Du bestemmer selv om løsningen skal være 100% automatiseret via API eller om du ønsker at godkende ændringerne i et webinterface.
Du får adgang til et specialdesignet webinterface, som udstiller dagens ændringer og meddelelser. Eller rettere, de ændringer som ikke godkendes og opdateres automatisk. Ofte vil der være tale om en mindre pulje kundedata med diverse udfordringer (fx uoverensstemmelser, tvetydigheder, CPR-numre, som ikke passer til et personnavn osv.). Du får dermed løbende mulighed for at få rettet komplekse fejl, så alle kunder fremover kan opdateres automatisk
Du bestemmer selv hvordan du vil modtage opdateringerne. Skal det være direkte integreret i dine egne systemer? Vil du have alle opdateringerne samlet i et webinterface? Eller vil du have begge dele? Fordelene ved API-integration er åbenlyse, idet du kan automatisere tunge arbejdsgange og på daglig basis have komplette og aktuelle kundedata. Kontakt os og få adgang til vores omfattende API-dokumentation.
BiQ Alert giver dig både forslag til konkrete ændringer af stamdata og meddelelser, som måske kræver handling fra din side. En ændring kan være nyt navn, flytning eller nyt telefonnummer. En meddelelse kan fx handle om ændringer i en virksomheds CVR-status eller i en virksomheds direktion, bestyrelse og ejerkreds.
Enterprise-løsningen af BiQ Alert byder på tovejs integration via API. Den kræver lidt mere af din egen IT-organisation, da der skal tages stilling til, hvordan ændringer og meddelelser skal håndteres i dit eget kundesystem. Du kan imidlertid komme hurtigt i gang uden involvering af dine egne IT-ressourcer. Den løsning kalder vi Professional. Her kommer du i gang med løbende overvågning af dine kunder fra dag til dag. Kontakt os for at høre nærmere om hvilken løsning der passer til dit behov.
Med BiQ Alert kan du på daglig basis få opdateret dine egne kundedata mod datakilderne CPR, CVR og Statstidende. Du får besked hver gang der sker en ændring. Du bestemmer selv hvor mange af datakilderne du ønsker at gøre brug af.
CPR-registret (Det Centrale Personregister) er den ultimative facitliste over danskernes stamdata. Du vil hver dag kunne modtage opdateringer om dine kunders navne, adresser, reklamespærringer samt generelle CPR-status, herunder dødsfald. CPR-nummer er ikke et krav for at modtage daglige opdateringer om dine privatkunder.
CVR-registret (Det Centrale Virksomhedsregister) er den ultimative facitliste over danske virksomheders stamdata. Du vil hver dag kunne modtage opdateringer om dine kunders navne, adresser, branche, ejerkreds, reklamespærring samt generelle CVR-status, herunder konkurs. CVR-nummer er ikke et krav for at modtage daglige opdateringer om dine firmakunder.
Statstidende er en supplerende kilde til vigtige meddelelser om personer og firmaer. Det drejer sig bl.a. om dødsbo, konkursbo og tvangsauktion. Dine kundedata matches på daglig basis mod meddelelser fra Statstidende. BiQ Alert supplerer desuden med kontaktdata fra Advokatnøglen. Det betyder eksempelvis, at du hurtigt og enkelt kan gøre fordringer glædende overfor kurator til et dødsbo.
Deltag i online demo
Hvorfor er BiQ Alert en fordel for dig?
Med BiQ Alert får du bl.a.:
- Høj datakvalitet i alle forretningskritiske IT-systemer
- Store tidsbesparelser og effektiviseringer gennem automatiseret dataopdatering
- Let adgang til at se om en person/virksomhed allerede er eksisterende kunde. Dvs. minimering af fejl og dubletter ved oprettelse af nye kunder
- Risikominimering fordi du dagligt orienteres om ændringer i kundens status (fx dødsfald, konkurser og ændringer i virksomhedens direktion, bestyrelse, revisorforhold osv)
- API-integration og dermed 100% automatiseret opdatering af egen database med stamdataændringer og meddelelser
- Bedre GDPR-compliance
Få 10 gode råd til en bedre datakvalitet
Bestil gratis e-bog: “Sådan hjælper høj data-kvalitet dig med at træffe bedre beslutninger!”
Hvad siger kunderne?
“Hos SEF har vi siden 2013 haft BiQ Search løsningen, som i 2016 blev udvidet til den automatiske ALERT integration til vores Kunde- og afregningssystem, som vi er super glade for. Det skaber stor værdi og hjælper os med nemt, automatisk og kontinuerligt, at have de mest korrekte og opdaterede kundedata. Alert løsningen er abonnementsbaseret […]
En række af Danmarks mest prominente virksomheder benytter BiQ's services
Bestil online demo
Tilmeld dig gratis online demonstration af løsningen. Gennemgangen tager 30 min.