Få styr på dine kundedata – og træf bedre beslutninger!
Høj datakvalitet er fundamentet for bedre overblik, større kundeindsigt og korrekte beslutninger. Få grundlæggende styr på data, øg den generelle datakvalitet og få samtidig hjælp til at få data til bedre at flyde mellem systemer.
Sådan øger du datakvaliteten
Uanset om du blot har behov for at kunne oprette nye kunder med korrekte og aktuelle stamdata – eller har behov for en 100% automatiseret og integreret datakvalitetsløsning, har BiQ løsningen til din virksomhed.
Få korrekte data – allerede ved onboarding og kundeoprettelse
Arbejder du med kunde- og medlemsadministration? Så kender du behovet for at få kunden eller medlemmet oprettet korrekt fra starten – med aktuelle og tilstrækkelige data.
Med BiQ Search, kan du med én søgning finde data på tværs af relevante offentlige og private datakilder, og med få klik kan du overføre de fremsøgte data om personer og virksomheder til dit eget kunde- eller CRM-system. Du kan også integrere til BiQ's API'er og få direkte adgang til vores datakilder fra dit eget kunde- eller CRM-system.
Få vasket dine kundedata – og minimér fejl, returpost og dubletter
Har du behov for en oprydning i dine kundedata?
Hvad enten det er en engangsopgave, eller noget du løbende har behov for, kan du få vasket dine kundedata. Med en datavask fra BiQ Services, får du opdateret personer og virksomheder med korrekte navne og adresser og får samtidig ryddet ud i dødsfald, konkurser og eventuelle dubletter. Du bestemmer selv, om du ønsker adgang til en selvbetjeningsportal, hvor du på alle tider af døgnet kan vaske og berige dine kundedata, eller om du ønsker en mere skræddersyet datavask.
Få beriget dine kunder med vigtige tredjepartsdata – og bliv klogere på dine kunder
Succes med kundeonboarding, risikominimering og CRM
handler om adgang til
nødvendige og relevante data
om kunder og kundeemner.
Hos BiQ får du adgang til omfattende data om danske personer, virksomheder og ejendomme. Ved at berige dine egne kunder med eksterne data, får du ny viden, bedre datakvalitet – og kan træffe endnu bedre beslutninger. Få data automatisk ind i dine egne systemer med BiQ Integration. Du kan også selv foretage databerigelse når det passer dig med selvbetjeningsløsningen BiQ Datamanager
Få dine kundedata opdateret automatisk – og spar tid
Hvis du har behov for konstant høj datakvalitet – og går du efter at effektivisere din virksomheds forretningsprocesser? Så har du behov for automatisk opdatering af dine kundedata.
Med BiQ Alert får du adgang til en service, som monitorerer og automatiserer opdatering af de vigtigste ændringer om virksomheder og personer. Du kan let tilmelde dit kunde- eller CRM-system til automatisk opdatering. Så har du altid dagsaktuelle kundedata og kan samtidig træffe bedre beslutninger.
Hvorfor er det vigtigt at have høj datakvalitet?
Mange virksomheder har stor fokus på at investere i software og IT-platforme, men glemmer, eller nedprioriterer, værdien af at have de rigtige data i den rette form og kvalitet.
Når der er styr på kundedata, opnår du bl.a. følgende fordele:
- Bedre overblik over kundebasens engagement (fx. gennemsnitskøb)
- Kortere sagsbehandling
- Mere korrekt fakturering og afregning af kunder
- Beslutninger om kredit kan træffes på et sikkert og oplyst grundlag
- Minimering af risiko og tab, fordi der kan reageres i god tid på vigtige meddelelser
- Let adgang til at se om en person/virksomhed allerede er eksisterende kunde.
- Bedre GDPR-compliance
- Bedre hitrate og salgseffektivitet, når kundedata bruges til salg
- Korrekt og entydig kommunikation med kunderne
Hvad siger kunderne?
“Vi er yderst tilfredse med vores samarbejde med BiQ. Deres system har markant styrket vores evne til at vurdere kunders risikoprofil, hvilket er afgørende for vores daglige opgaver. Vi sparer betydelig tid, da søgeværktøjerne er tilpasset præcis til vores behov, hvilket har gjort det meget lettere at dokumentere kunders profiler, ejerstrukturer og økonomiske forhold. Dette […]
“Vi har brugt BIQ A/S som dataleverandør igennem mange år. Vi bruger både BIQ Insight, BIQ Search og BIQ Compliance. Disse systemer er en stor del af vores proces i forbindelse med vurdering af nye og eksisterende kunder, både privat og erhverv. BIQ Insight giver et hurtigt overblik over erhvervskunders stamdata, ejerforhold, økonomiske forhold mv. […]
“BiQ er en uundværlig ressource i vores daglige arbejde hos DreistStorgaard Advokater. Den omfattende dataadgang og det brugervenlige overblik, som BiQ tilbyder, gør det let at få de nødvendige oplysninger hurtigt og præcist. I en branche, hvor præcision og tilgængelighed af information er afgørende, leverer BiQ en enestående service, der gør en reel forskel for […]
“Hos SEF har vi siden 2013 haft BiQ Search løsningen, som i 2016 blev udvidet til den automatiske ALERT integration til vores Kunde- og afregningssystem, som vi er super glade for. Det skaber stor værdi og hjælper os med nemt, automatisk og kontinuerligt, at have de mest korrekte og opdaterede kundedata. Alert løsningen er abonnementsbaseret […]
En række af Danmarks mest prominente virksomheder benytter BiQ's services
Få 10 gode råd til en bedre datakvalitet
Bestil gratis e-bog: “Sådan hjælper høj data-kvalitet dig med at træffe bedre beslutninger!”
Brug for hjælp?
Så kontakt os og lad os tale om dine behov for data. Det er gratis og uforpligtende at kontakte os og at prøve vores løsninger!