Reducer tab med effektive værktøjer og udslagsgivende data til bekæmpelse af svindel
KYC (Know Your Customer) er med til at øge viden om kunderne – og begrænse risiko såvel som tab. Svindlere kan i mange tilfælde identificeres på forhånd – når du har adgang til de rigtige data og værktøjer.
Effektiv bekæmpelse af svindel kræver adgang til relevante og opdaterede data
Uanset om du har brug for at tjekke en enkelt kunde ved onboarding – eller du har brug for at foretage et dybere og løbende baggrundstjek af personer og virksomheder, så har BiQ en dataløsning som passer til dit behov.
Få direkte adgang til risk-data i online søgeværktøj
Skal du fx tjekke en ny kunde, og vil du samtidig vurdere risikoen ud fra andre vinkler end kreditvurdering?
Så skal du bruge BiQ Risk.
Et søgeværktøj som giver adgang til særlige, udslagsgivende og bearbejdede datavariable.
Se hurtigt om en virksomhed har indikatorer på mulig svindel eller anden risiko. Fx gennem indsigt i regnskabsdata, adressen samt personkredsens konkurshistorik.
Få tjekket/screenet dine kunder når det passer dig
Har du brug for at få tjekket hele din samlede kundedatabase? Se om nogle af dine kunder slår ud på de særligt vigtige risikovariable?
Med BiQ Datamanager får du beriget dine egne kundedata med udslagsgivende risk-variable.
Få adgang til enten en selvbetjeningsportal eller til automatisk berigelse af dine egne kundedata med de vigtigste variable.
Få risk-data integreret i dine egne systemer og modeller
Har du brug for at få bygget de særligt udslagsgivende risiko-variabler ind i dit eget kundesystem eller risikomodel? Så har du brug for adgang til det fulde datasæt med risk-variabler.
Med BiQ Services får du enkeltstående eller løbende leverancer af udslagsgivende risk-variabler, som du selv kan bygge ind i dine egne systemer og risikomodeller. Du undgår at skulle udlevere/overføre dine egne kundedata til os, men kan nøjes med at modtage og behandle eksterne data, som passer til dit behov.
Effektiv AML/KYC kræver adgang til sammenkædede data
Hvis du arbejder med AML/KYC, onboarding af nye kunder og/eller compliance-tjek har du brug for at kende sammenhængen mellem virksomheder, personer og ejendomme.
BiQ Insight er data om danske virksomheder, kombineret med data om regnskaber, nøgletal, personnetværk og ejendomsejerskaber. Alle data er sammenkædet, så du let kan springe mellem virksomheder og personer – og se hvordan de er forbundet i netværk.
Hvorfor skal du benytte BiQ's værktøjer til reduktion af tab og bekæmpelse af svindel?
Når du har adgang til de rette data og værktøjer, opnår du bl.a. følgende fordele
- Du får adgang til gennemprøvede og særligt udslagsgivende data, som har høj forklaringsgrad ift. svindel
- Du sparer masser af tid, fordi søgeværktøjerne er optimeret hen mod de opgaver du skal løse
- Du får et bedre grundlag for at vurdere kunden ift. risiko for svindel og minimering af tab
- Datakilder er bundet sammen på kryds og tværs, så du kan se sammenhængen mellem personer, virksomheder og ejendomme
- Nem adgang til at dokumentere kunders profiler, ejerstrukturer og økonomiske forhold. Dermed bedre muligheder for at leve op til Hvidvaskloven
Hvad siger kunderne?
“Vi er yderst tilfredse med vores samarbejde med BiQ. Deres system har markant styrket vores evne til at vurdere kunders risikoprofil, hvilket er afgørende for vores daglige opgaver. Vi sparer betydelig tid, da søgeværktøjerne er tilpasset præcis til vores behov, hvilket har gjort det meget lettere at dokumentere kunders profiler, ejerstrukturer og økonomiske forhold. Dette […]
“Vi har brugt BIQ A/S som dataleverandør igennem mange år. Vi bruger både BIQ Insight, BIQ Search og BIQ Compliance. Disse systemer er en stor del af vores proces i forbindelse med vurdering af nye og eksisterende kunder, både privat og erhverv. BIQ Insight giver et hurtigt overblik over erhvervskunders stamdata, ejerforhold, økonomiske forhold mv. […]
“BiQ er en uundværlig ressource i vores daglige arbejde hos DreistStorgaard Advokater. Den omfattende dataadgang og det brugervenlige overblik, som BiQ tilbyder, gør det let at få de nødvendige oplysninger hurtigt og præcist. I en branche, hvor præcision og tilgængelighed af information er afgørende, leverer BiQ en enestående service, der gør en reel forskel for […]
“Hos SEF har vi siden 2013 haft BiQ Search løsningen, som i 2016 blev udvidet til den automatiske ALERT integration til vores Kunde- og afregningssystem, som vi er super glade for. Det skaber stor værdi og hjælper os med nemt, automatisk og kontinuerligt, at have de mest korrekte og opdaterede kundedata. Alert løsningen er abonnementsbaseret […]
En række af Danmarks mest prominente virksomheder benytter BiQ's services
Brug for hjælp?
Så kontakt os og lad os tale om dine behov for data. Det er gratis og uforpligtende at kontakte os og at prøve vores løsninger!