Med BiQs Simpel Søgning kan du hurtigere og mere simpelt finde frem til den information du søger efter i BiQ. Du kan hurtigt søge på Personer og Firmaer, Ejendoms-ejere eller Statstidende-meddelelser ved at indtaste din søgning i tekstfeltet, trykke på søgeknappen og vælge den ønskede kategori fra fanerne nedenunder.
Har du inputs eller spørgsmål til os, så hører vi også meget gerne fra dig på info@biq.dk eller direkte på telefon (+45) 70 25 50 65.
Herunder finder du en hurtig guide til, hvordan du anvender Simpel Søgning.
Herunder finder du eksempler på de tre forskellige søgekategorier, hvor du kan se hvilke genveje der kan vælges. Vi har implementeret en række genveje, så du hurtigere kommer frem til målet for din søgning. Se eksemplerne nedenfor.
Søgning på firma
Under Personer og Firmaer kan du søge på personnavne, firmanavne og cvr. numre. Ved søgeresultater for firmaer kan du vælge mellem fem genveje til fanerne
Søgning på person
Du kan i søgning af personer kombinere navn og post-by. Søgeresultater på personer give dig mulighed for at vælge mellem fem genveje til fanerne.
Søgning på ejendoms-ejere
Under Ejendoms-ejere kan du søge på adresser, personnavne, firmanavne, bynavne, BFE-numre og matrikelnumre.
Søgeresultater på ejendomsejere giver dig mulighed for at vælge mellem fire genveje til fanerne.
Søgning på Statstidende-meddelelser
Under Statstidende søger du efter navn på kurator, retskreds, adresse mv. Søgeresultaterne viser Statstidende-meddelelser om konkursdekreter, meddelelser om tvangsauktioner, fordringsprøvelser mv. Der søges i de sidste 12 måneders historik.
Vi er trådt ind i den første forårsmåned, og går mere solrige dage i møde. Som altid er der sket ændringer i direktioner og bestyrelser i den netop afsluttede måned, og her kommer et lille udsnit.
Husk, at du kan finde mange flere ændringer i BiQ.
Nu er tiden kommet til at vi kan annoncere et: ”Breaking News”, som på ingen måde kan relateres til et smittetal. Midt i en pandemitid kan vi annoncere en fusion med IDQ, en virksomhed vi i flere år har samarbejdet med, en virksomhed der er en af de absolut førende spillere i arbejdet med kundedata og datakvalitet. Således står vi nu sammen på et fundament af data, som er unikt i sin styrke for såvel erhvervs- som persondata.
Sammenlægningen mellem BiQ og IDQ rummer en klar ambition om at udnytte den forenede braintrust til at skabe flere innovative produkter indenfor kundedata, proces optimering, compliance og ”fraud prediction”.
Vi glæder os til, hen over de kommende måneder, at lande i vores nye setup, hvor vi vil flytte sammen i BiQ-domicilet på Toldbodgade. Og der vil i hvedebrødsdagene blive arbejdet hårdt på at få os samlet i én stærk dataforening, med visioner og værdier, som sætter barren endnu højere for, hvor langt vi kan hjælpe vores kunder og samarbejdspartnere med vore data og kompetencer.
Vi håber I vil tage rigtig godt imod vores nye konstellation, og vi glæder os til at møde jer igen, og fortælle hvordan fusionen konkret kan hjælpe jer.
Herunder er pressemeddelelsen der nu udsendes til alle kunder, partnere og forskellige medier:
Nyt datahus ser dagens lys.
Når to af databranchens grand old ladies slår sig sammen, så sker det med en klar ambition om at udnytte den forenede braintrust til at skabe flere innovative kundeløsninger og produkter indenfor kundedata, compliance og afdækning af svindel.
Både BiQ og IDQ har i mange år beskæftiget sig med dataløsninger til beslutningsstøtte og procesoptimering, og har på den baggrund oparbejdet et unikt kendskab til henholdsvis person- og erhvervsdata. Derfor har en fusion, hvor der udnyttes synergier og skabes nye banebrydende løsninger, været helt oplagt.
”De skærpede regler og krav fra Finanstilsynet har bl.a. medført et behov for innovative dataløsninger af høj kvalitet, og ved at forene de to virksomheders datamuskler, opstår der en ny virksomhed hvor de kombinerede teams vil være de stærkeste på markedet med stor indsigt i kundernes udfordringer og behov”, siger Henrik Saustrup, administrerende direktør for den nye fusionerede virksomhed.
Han forsætter: ”Vi har i en længere årrække samarbejdet de to virksomheder imellem, og har fundet et værdifællesskab, som nu skal danne rammerne for hvordan vi vil gå i markedet med endnu mere styrke end hvad vi har mønstret hver for sig. Sammen vil vi, med vores kunder, nu søge at udnytte de forenede kræfter til at udvikle effektive løsninger til datadrevne virksomheder, såvel som til AI og ML afdelinger i danske virksomheder, hvor man i meget høj grad efterspørger flere typer af dataindsigter i kampen mod økonomisk kriminalitet og svindel.”
Såvel IDQ som BiQ betjener i dag nogle af Danmarks største aktører indenfor finans, forsyning, energi, ejendomme, og forsikring og begge har udviklet værktøjer, som optimerer kundernes interne arbejdsprocesser i forbindelse med kundehåndtering og kvalitetssikring af kundedata.
”Jeg er overbevist om at vi nu vil kunne sætte endnu mere tryk på de løsninger vi har i støbeskeen omkring kundedata, anti fraud, ODD, KYC og AML, og det er jeg sikker på vore kunder vil sætte stor pris på, for de har i den grad efterspurgt, nye innovative løsninger, som kan bidrage til at optrævle svindel og fjerne de manuelle opgaver i forbindelse med compliance.” Siger Rasmus Rask, nuværende direktør i BiQ, som i det nye selskab skal stå for intern forretningsudvikling, og agere sparringspartner på større kundeløsninger.
Alt i alt kommer den nye virksomhed til at beskæftige ca. 40 medarbejdere og hovedkontoret vil være at finde på Toldbodgade i København.
De to virksomheder har begge i 2020 haft vækst i såvel omsætning som antal medarbejdere, viser de netop afleverede regnskaber. Regnskaberne danner grundlaget for fusionen, der forventes endeligt afsluttet inden udgangen af februar 2021.
Kontakt:
Rasmus Philip Rask, direktør i BiQ, tlf. 28145812
Henrik Saustrup, direktør i IDQ, tlf. 26301010
Så er den første måned af 2021 gået, og vi har igen samlet et lille udpluk af ændringer i direktioner og bestyrelser den forgangne måned.
Som altid, er der meget mere at finde i BiQ.
Godt nytår! Vi håber, at alle er kommet godt ind i det nye år. Selvom det har været jul og nytår, er der fortsat sket mange ændringer i direktioner og bestyrelser rundt om i landet i december måned.
Som altid, kan du finde meget mere i BiQ og finde et lille udpluk her:
Vi må unægteligt sige, at dette år for alvor kom til at stå i pandemiens tegn. Det blev en krise, som vi nu alle følger dag for dag. Dette har betydet store konsekvenser for vores samfund, men også for vores erhvervsliv.
Men trods disse tider ser vi stadig et dansk erhvervsliv med kræfter, der tror på en bedre fremtid med mulighed for at skabe værdi og fremgang.
BiQ ønsker at være med til at skabe mere værdi og bidrage til fremgangen i vores samfund – og det gør vi ved at hjælpe vores kunder med hurtig og effektiv tilgang til forretningskritiske informationer.
BiQ har i år haft travlt med at vokse, og i efteråret flyttede vi ind i vores nye kontor på Toldbodgade. Vores nye omgivelser har været med til at give plads til nye kollegaer og nye idéer. Vi har blandt andet udviklet en helt ny dataanalyseafdeling, nye features til vores platforme, og nye produkter.
Vi ser frem til 2021, hvor COVID-19 forhåbentlig ikke er en lige så stor forhindring, og hvor vi fortsat i BiQ vil arbejde hårdt for at skabe en endnu større værdi for vores kunder.
Vi ønsker alle vores kunder, vores samarbejdspartnere og alle jer, som følger os, en glædelig jul og et godt nytår!
Vi er gået ind i årets sidste måned, og det betyder naturligvis endnu et lille kig ind i nogle af de mange ændringer, der har fundet sted i direktioner og bestyrelser i dansk erhvervsliv i den forgangne måned.
Vi har for nyligt udsendt en brugerundersøgelse inklusiv NPS-spørgsmål til et udvalg af vores brugere - Tak til alle jer, der har taget jer tid til at besvare undersøgelsen.
For det første, er vi superstolte af en flot NPS-score på hele 46.
Vi vil også meget gerne takke alle jer, som er kommet med kommentarer og forslag. Det er alt sammen ting, som vi vil tage med i vores videreudvikling af BiQ-platformen.
Vi er også rigtig glade for se, hvordan BiQ-platformens stabilitet, hastighed og relevans af data er fremhævet af besvarelserne.
Vi arbejder hele tiden på at øge kvaliteten yderligere af både datarelevans i BiQ, samt platformens performance og brugeroplevelse.
I anledning af BiQs 20 års jubilæum tænker vores direktør og stifter, Rasmus Rask, tilbage på de sidste to årtier og hvad fremtiden bringer.
Et nyt årti starter
For 20 år siden stiftede jeg BiQ da jeg var så heldig at en investeringsforening under Spar Nord og Jacob Thomsen troede på tanken om at lave det første komplette online opslagsværktøj omkring det danske erhvervsliv. Hvis nogen overhovedet kan huske det, så kunne men ellers få tilsendt en CD ROM med en statisk database, eller man kunne tage ind på Erhvervsstyrelsen og se på deres data lokalt. Heldigvis har meget ændret sig siden, BiQ har nu passeret 20 ansatte og er blevet et værktøj der dagligt benyttes af mange tusind brugere.
I udgangspunktet var det planen at vi med venture finansiering og en hurtig international ekspansion skulle vokse til en global database med afdelinger i alle større lande på kloden og en milliard omsætning! (Jeg har lige læst den første forretningsplan igennem, man kan roligt sige den var aggressiv). I stedet brast dotcom boblen og BiQ’s historie har indtil videre udfoldet sig helt anderledes end vi først havde planlagt. Med hjælp fra fantastiske medarbejdere har vi rykket grænserne for hvad man kunne med erhvervsdata og skabt en virksomhed jeg er stolt af at være en del af.
Vi har kunder der har været med fra starten og mange af dem har været med til at drive os fremad med sparring og ønsker. I de helt tidlige år var det bl.a. Otto Andersen, Anette Bjarkmann, Jesper Larsen, Søren Lund, Peter Grøndahl, Steen Rosenbak og en lang række personer i Skat, BechBruun og Danske Bank (I ved hvem I er, jeg vil ikke nævne jer alle, men I skal have tak).
Vores rejse er heldigvis ikke slut og vi vil de næste 20 år intensivere vores kamp mod svindel, hvidvask og konkursryttere, mens vi på den anden side leverer det kvalitetssikrede datagrundlag der understøtter dansk erhvervslivs handel og fjerner manuelle tidskrævende processer i både banker, offentlige styrelser/ enheder, advokat- og revisionshuse mm. Vi har med alderen taget på i styrke og vi har nu de resurser og den agilitet der kræves for at indgå i partnerskaber med vores kunder. Det gør at vi i fællesskab løser forretningskritiske udfordringer med data i andre applikationer end onlinedelen af BiQ, vi leverer infrastruktur.
20’erne bliver fantastiske.
Endnu en måned er gået, og der sker fortsat ændringer i direktioner og bestyrelser i dansk erhvervsliv. I BiQ kan du følge med i dem alle, og herunder se et lille udvalg af oktober måneds ændringer:
Alt i alt er BiQ et super værktøj!