Søg nemt og hurtigt i BiQ:

Nyheder

Månedsupdate, navneændringer for oktober 2019
01 Nov. 2019 af Line Høg Utoft

Vi er igen trådt ind i en ny måned, og her følger et lille uddrag af de ændringer, der er sket i hhv. bestyrelser og direktioner rundt om i det danske erhvervsliv i den forgange måned.

  • Michael Robert Hazell er blevet valgt ind i bestyrelsen for Aktieselskabet Th. Wessel & Vett. Magasin Du Nord.
  • I Butikskompagniet ApS er en bestyrelse blevet genetableret. Ib Svendstrup Paaskesen og direktør Torben Steen Hansen er indtrådt som medlemmer.
  • Bjarne Poulsen er indtrådt i bestyrelsen for Lindø Steel A/S. Han har overtaget pladsen efter Per Brinch Nissen.
  • Cell Tower Services International ApS er blevet stiftet. Keld Brændgaard Jensen er indtrådt som direktør, og en bestyrelse er blevet dannet med Henrik Hagemann Kamstrup, Jesper Rasmussen og Simon Skouboe som medlemmer.
  • Christina Graversen Krath er blevet valgt ind i bestyrelsen for Home A/S.
  • I Redhill Design & Print A/S er Ole Elm Christiansen indtrådt som medlem af bestyrelsen.
  • Lise Lotte Aagaard har overtaget Niels Erik Nielsens plads i bestyrelsen for Tech Mobility IVS.
  • I Biomérieux Denmark ApS har Rocio Mendez Aleman overtaget direktør- og bestyrelsespost efter Jean-Louis Georges Jacques Tissier.
  • Øyvind Michelet Berntsen er indtrådt i bestyrelsen for Breakoutimage A/S.
  • Knud Erik Møller er indtrådt i bestyrelsen for Isodan Holding A/S.
  • Peter Torben Jessen har overtaget direktørposten efter Git Anne Mønster Delcomyn Becker for Brüel Systems A/S.
  • I E. & L. Petersen. Containerudlejning ApS er Anja Arendal Petersen og Bjarne Arendal Petersen blevet valgt ind i bestyrelsen.
  • I Gorm Hansen & Søn A/S er Iris Skov Hovmøller blevet valgt ind i bestyrelsen. Hun har overtaget pladsen efter Birte Eriksson.
  • Anne Katrine Riis Schrøder og Laura Terp Hansen har stiftet Inkmedia IVS. De er begge indtrådt i direktionen og Laura Terp Hansen er desuden indtrådt som medlem af den nydannede bestyrelse.
  • Adam Lennart Sandberg er blevet valgt ind i bestyrelsen for Lakrids By Johan Bülow A/S.
  • Thomas Bælum har overtaget Allan Trier Gaardes plads i bestyrelsen for Superligaen A/S.
  • Christian Raith og Philip Kjær er begge blevet valgt ind i bestyrelsen for The Speedrecruiters Company ApS.
  • I UrbanWineBox ApS er Peter Rodenberg Nielsen indtrådt som nyeste medlem af bestyrelsen. Han har overtaget pladsen efter Henrik Sparup.
September måneds navneændringer
01 Okt. 2019 af Line Høg Utoft

Har du styr på vigtige ændringer i din kundebase? Her kan du se et lille udpluk af ændringer i hhv. direktioner og bestyrelser.

  • I By Lassen ApS har der været udskiftning i bestyrelsen, hvor Allan Dam Nielsen er blevet valgt ind og Henrik Damtoft Nielsen, Søren Lassen, Jørn Hvidbjerg og Nicolai Bo de Gier er udtrådt som medlemmer.
  • I De Forenede Dampvaskerier A/S har fået ny direktør. Christian Ellegaard har overtaget posten efter Anders Eikemo Thorgaard. Den nye direktør er også indtrådt i bestyrelsen, hvor Lars Ulff Falkenberg samtidig er udtrådt.
  • Olaf Bjørn Spliid har overtaget direktørposten efter Mette Marie Ostenfeld i EWII Bredbånd A/S. Marianne Quistgaard Iversen har overtaget den afgående direktørs plads i bestyrelsen.
  • Anita Marianne Mac er indtrådt som nyeste medlem af bestyrelsen for Hofor A/S. Kim Allan Hjerrild er udtrådt som medlem af bestyrelsen.
  • I Leman A/S er Lillian Merete Mogensen og Ole Michael Ringheim indtrådt som nyeste medlemmer af bestyrelsen.
  • Claudio Keld Christensen er blevet valgt ind i bestyrelsen for Sanistål A/S.
  • Andreas Karlsson er indtrådt som ny direktør for Sticks 'N' Sushi A/S. Han har overtaget efter Roderick Wallace Mckie. Jens Aaløse og Roderick Wallace Mckie er indtrådt som medlemmer af bestyrelsen.
  • I Zebra A/S er Anders Misund indtrådt som det seneste bestyrelsesmedlem.
BiQ lancerer BiQ Public – offentlige leverandørers indkøbsdata
06 Sep. 2019 af Line Høg Utoft



Med BiQ Public får du nu mulighed for at få indblik i offentlige institutioners forbrug hos private og offentlige leverandører. En viden, der kan bringe dig og din virksomhed et langt skridt foran dine konkurrenter.


BiQ har via aktindsigt indhentet og behandlet offentlige indkøbsdata fra kommuner, regioner og statslige organisationer de sidste fire år og knyttet disse data til vores store erhvervsdatabase.


Denne nye og unikke kombination af data kan give dig som kunde adgang til omsætningsdata for ca. 180.000 virksomheder, der leverer ydelser og varer til det offentlige Danmark.


big data biq public slim 2.jpg


BiQ Public kan anvendes til:
Markedsindsigt
Som offentlig leverandør får du et specifikt indblik i markedspotentiale og markedsandele overfor dine nærmeste konkurrenter.
Analyse
Baseret på BiQ Public og de mange andre datakilder som BiQ opererer med, kan du få leveret særlige dataudtræk der kan udgøre grundlaget for dine egne forretningskritiske analyser af brancher, kundesegmenter, nuværende og potentielle kunder
Leadgenerering
Få unikke virksomhedsoplysninger på ca. 100.000 virksomheder, der ikke offentliggør deres regnskaber. Hermed kan du øge effektiviteten i din markedsføringsindsatser så du nemmere kan ramme de mest interessante virksomheder i de segmenter du ønsker.
Leverandøranalyse:
Som offentlig institution kan du modtage data til at overvåge og analysere dine egne leverandørers erhvervsmæssige forhold, herunder økonomisk udvikling, ændringer i ejerstrukturer og stamdata.
Nationale benchmarks
Adgang til at kunne sammenligne dine leverandørdata med nationale benchmarks.


I løbet af efteråret forventer vi, at BiQ Public-data vil blive integreret direkte ind i BiQ-databasen.


Kontakt Jacob for en konkret introduktion til dine muligheder med BiQ Public.
Jacob Holm Madsen - Senior Konsulent - Data Solutions
Email: jhm@biq.dk
Telefon: 42 90 96 09


Facts om BiQ Public:
• BiQ Public er en ny database som BiQ har skabt igennem aktindsigt hos danmarks offentlige institutioner: Kommuner, Regioner og statslige institutioner (f.eks. Styrelser, ministerier o.a.).
• BiQ Public rummer mere end 180.000 identificerede leverandører til det offentlige, med en årlig omsætning på mere end 150 mia. kr.
• BiQ Public rummer data for perioden 2015-2018.
• BiQ Public har omsætningsdata for ca. 100.000 virksomheder, der ikke offentliggør deres regnskaber.
• Omsætningsdata kan brydes ned pr. leverandør, pr. offentlig institution pr. år.

BiQ søger Backend udvikler
15 Apr. 2019 af Colin Kiehl-Jensen

#Opslag udløbet

Vi søger en solid og samarbejdsorienteret backend udvikler til BiQ

Får du udover faglige udfordringer også noget personligt ud af at udvikle løsninger og arbejde med data, der f.eks. hjælper finansbranchen med at minimere hvidvask eller staten med at forhindre svindel? Vil du være med til en transformation af vores forretning mod fintech? Så kan BiQ lige være stedet for dig.
Til vores udviklingsteam leder vi lige nu efter endnu backend-udvikler, som kan hjælpe os i processen med videreudvikling og forbedring af vores eksisterende platform og services, foruden udvikling af nye produkter og rejsen videre ind i fintech-området. Vi håber, at du vil være med på holdet.

Lidt om dig

Du har først og fremmest en indgående interesse for håndtering, behandling og analyse af data. Du har et tilstrækkeligt abstraktionsniveau til at kunne kommunikere om data og problem-domæner og en forståelse for fordele og ulemper ved forskellige dataformater, protokoller og teknologier til kommunikation, lagring, mv. Du er nysgerrig og åben for at bruge nye værktøjer, mere fokuseret på at finde passende teknologier og løsninger end i at følge velkendte platforme og fastlåste dogmer og modeller. Du er selvkørende, tager gerne ejerskab over et projekt, har forståelse for alle faser – fra krav og design til test og idriftsættelse. Naturligvis i samarbejde med interessenter, det øvrige team og ledelsen. Du har helt sikkert arbejdsmæssig erfaring med:

  • Mindst et af disse programmeringssprog: Ruby (Ruby on Rails), Go, Python, Node.js, Java, C#
  • Relations-databaser og SQL
  • Design af data- og objekt-modeller
  • Servicebaseret arkitektur
  • API-design, herunder HTTP og REST
  • Linux/Unix

Derudover er det et plus, hvis du har erfaring med og forståelse eller interesse for:

  • Udvikling af løsninger til import, behandling, eksponering og eksport af store mængder data
  • Andre typer databaser; grafdatabaser, NoSQL, ElasticSearch, Apache SoLR o.lign.
  • Avancerede metoder og teknologier til inter-service kommunikation, f.eks. Protocol Buffers, gRPC, Apache Thrift
  • Avanceret API-design, herunder GraphQL og API-stitching
  • Kø-systemer som RabbitMQ eller Apache Kafka.
  • DevOps, herunder container-baseret udvikling.
  • Machine Learning
  • Front-end- og mobil-teknologier.

Hvem er vi?

BiQ er et af Danmarks førende selskaber indenfor vores felt. Vi arbejder tæt sammen med nogle af landets største virksomheder og sikrer blandt andet, at de, via vores data, får det maksimale ud af deres indsatser og strategiske arbejde. BiQ er en lille, men pulserende arbejdsplads, hvor vi holder et højt tempo uden at stresse. Vi arbejder tæt sammen i et tværfagligt miljø, og derfor stiller vi også krav til vores indbyrdes samarbejdsevner og agile processer. Vi har et åbent og uformelt arbejdsmiljø, hvor vi holder af- og øje med hinanden og drikker ofte en øl sammen om fredagen.

Lyder det interessant for dig?

Så vil vi rigtig gerne modtage CV, relevante papirer og en ansøgning fra dig, hvor du fortæller os mere om dig selv. Fremhæv hvad du brænder for, samt hvilke kompetencer du vil bidrage med og hvordan du vil passe ind.
Vi tager løbende ansøgere ind til en snak, så søg hurtigst muligt til direktør, Rasmus Philip Rask på mail: rpr@biq.dk.

Har du spørgsmål, kan vi kontaktes på telefon: 28145812.
Vi glæder os til at høre fra dig.

BiQ er blevet IBM partnere.
21 Sep. 2018 af Webmaster

Vi sætter nu fokus på svindel, hvidvask, underslæb og data: Hvordan identificerer man leverandørsvindel? Hvordan finder man transaktioner der kan have relationer til hvidvasksager og hvordan analyserer man interne data i kombination med eksterne datakilder uden at gå på kompromis med sikkerhed?

BiQ har i fællesskab med IBM udviklet en kobling fra BiQ-data til IBM's analyse platform I2. Vi afholder i den forbindelse et arrangement med fokus på intern revision i oktober måned. Læs om det og tilmeld dig her, hvis det har din interesse.

Tre nye partnere og en ny medarbejder.
10 Aug. 2018 af Webmaster

I BiQ er det gået stærkt efter sommerferien. Vi har sat turbo på vores nye strategi med produktudvikling og partnerskaber i fokus. Det er derfor en stor glæde at vi har kunnet ansætte Colin Kiehl-Jensen som ny mand i BiQ, hvor han som Business Accelerator kommer til at sætte en stor del af vores dagsorden fremadrettet.

Vi har samtidigt indgået tre aftaler med nye partnere om henholdsvis visualiseringer af data i forbindelse med bl.a. opklaring af svindel, håndteringer af personers identitet i forhold til vores Compliance produkt og en ny distributør af API-adgange til alle vores data.

Indenfor kort tid løfter vi sløret for navnene på de nye partnere, så "stay tuned".

Velkommen til vores nye website
15 Jun. 2018 af Webmaster

BiQ har i dag, fredag d. 15. juni, lanceret vores nye præsentationswebsite på www.biq.dk.

Vi håber, at alle bliver glade for det.

Samtidig har vi også integreret data fra Tingbogen. Det betyder, at du bl.a. kan se hæftelser og servitutter på ejendomme.

Er du interesseret i at høre mere, må du endelig kontakte os.

Har du en lys ide?
01 Jun. 2018 af Webmaster

Eller er du rigtigt god til at eksekvere på andres ideer? Så leder vi nu efter dig i BiQ.

Job titlen kunne være business accelerator, projektkoordinator, iværksætter eller COO, men vi hænger os ikke i titler, hverken bogstaveligt eller i overført betydning. Vi er i stedet interesserede i den rette person, der kan hjælpe os med at drive vores forretning fremad i en verden med alle vores elskede data, compliance løsninger og tilfredse kunder der har behov for hjælp.

Skriv til Rasmus Rask via info@biq.dk.

Nu sker der nok noget....
30 Maj. 2018 af Webmaster

I december sidste år gravede vi nogle data frem til DR og Monday Media. Det er der kommet to tv-udsendelser ud af og de har sendt rystelser ind på Christiansborg. Det har alt for længe været for nemt at svindle den danske statskasse og selv minimale forbedringer vil kunne spare vores "fælleskasse" for nogle ret store tab.

I den aktuelle sag er der indblandet over 300 selskaber i en lang række forskellige sager der alle har sit udspring på en adresse i det centrale København. Alene dette kompleks af sager vil påføre staten et tab på over 350 millioner kr.

Derfor ser vi frem til at høre hvad Skat foreslår i oktober når et arbejdsudvalg kommer med en række anbefalinger til at modgå tab i fremtiden, bl.a. ved hjælp af data. I mellemtiden er der en række andre selskaber der arbejder videre både de lyssky, men også de reelle virksomheder. De sidste lider under unfair konkurrence, for de taber opgaver til selskaber der arbejder med sort arbejdskraft, overfører penge fra fakturaer til vekselkontorer og hæver dem som kontanter til deres medarbejdere og bagmænd.

Vekselkontorer føres der opsyn med af Finanstilsynet, så mon ikke de også får en ekstra opgave nu?

PSD2 betyder nye muligheder!
19 Apr. 2018 af Webmaster

Med det nye betalingstjeneste direktiv, skal bankerne stille ny information til rådighed for tredjeparter og det bliver nemmere end nogensinde at koble ny software på bankernes infrastruktur. Det betyder at døren bliver åbnet for nye finansielle produkter, og nye potentielle konkurrenter. Vi tror på at det er en mulighed for dem, der kan tilbyde kunderne nemme og overskuelige bank oplevelser. Derfor har vi talt meget om hvordan banker og finansielle institutioner kan få mest muligt ud af de nye rammer og vinde fremtidens kunder. Nu vil vi gerne have nogle at spare med. Så vi sammen kan svare på:

Hvad kommer til at afgøre kampen om fremtidens kunder?

Hvordan kommer PSD2 til at påvirke finansielle institutioner?

Åbner PSD2 muligheder for at gå ind på nye markeder?

Som et eksempel på en ny type virksomhed, åbner PSD2 op for kontooplsyningstjenester. Det er en uafhængig tredjepart, som får adgang til kontooplysninger på tværs af bankengagementer, med kundens accept. De oplysninger kan bruges til at at skabe nye insights, ligesom der allerede i dag findes apps til private såsom Spiir. Vi ser aktivt på alle disse informationer og er i gang med nye produkter der kan hjælpe bankers onboarding af nye erhvervskunder, men også til at finde de gode kunder. Tag en snak med os og lad os se om ikke vi skal se på mulighederne sammen.

BiQ sparer mig for en masse tid, for hvor skulle jeg ellers kunne se informationer om folks netværk og følge med i hvad der sker i alle mulige forskellige selskaber på en gang?

Anette Bjarkmann, administrations- og udviklingschef
BDO ScanRevision